MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndag
  NIVÅ 1
10.00-11.30
IE
 NIVÅ 2
8.30-10.30
IE
 NIVÅ 1
16.00-17.30
HSO
 NIVÅ 1
17.30-19.00
IE
INTRO
17.45-19.15
ML
NIVÅ 2
17.30-19.30
IE
  NIVÅ 1-2
16.00-17.30
ME
INTRO
19.30-21.00
AM
NIVÅ 1-2
19.15-21.00
CY
NIVÅ 1
19.30-21.00
ML
   INTRO
18.00-19.30
ME
NIVÅ 1
19.30-21.00
CY
NIVÅ 2
19.15-21.15
IE
NIVÅ 1-2
19.30-21.15
IE
   NIVÅ 3
18.00-20.00
IE

INTRO: Introduktion

Vi rekommenderar intro kursen för alla som inte tidigare har utövat Iyengar Yoga. Under lektionerna lär du dig grunderna i Iyengar yoga.

Du ökar din kroppsmedvetenhet, uthållighet och styrka.

NIVÅ 1

För dig som har gått intro kursen eller för dig som har haft ett uppehåll med yoga och vill börja lite försiktigt.

Vi lägger stor vikt vid de stående ställningarna och introducerar lätta bakåtböjningar, axelstående och sittande övningar.

Du rekommenderas att gå denna nivå 1-2 år innan nästa nivå.

NIVÅ 1 Lättare

Samma som Nivå 1 men vi tar det lite lugnare, lite mjukare.

NIVÅ 1-2

För dig som har gått nivå 1 minst 1 år men inte känner dig redo för nivå 2 (ännu).​​

NIVÅ 2

Du får en djupare och mer omfattande förståelse för ställningarna från nivå 1.
Du få lära dig huvudstående, variationer i axelstående samt fler bakåtböjningar och sittande övningar.
Vi lär oss både stående och sittande vridningar.​

NIVÅ 3

För dig som har gjort Iyengar yoga på nivå 2 i minst 2 år. Vi lägger in mer avancerade ställningar från Junior Intermediate. Du bör kunna stå i Sirsasana (huvudstående) och kunna göra Saravangasana med enkla variationer. Du bör utöva yoga flera gånger i veckan.​​

Enkel yoga

Livet varierar och i vissa perioder behöver man ta det lite lugnare, fysiskt och mentalt.

På enkel yogaklasserna är undervisningen i lugnare tempo och med det stöd som behövs. Vi fokuserar på rörlighet, avslappning och återhämtning.​

AM: Alberto Manco
CY: Cher Young
HSO: Helen Stommel Olsson
IE: Ingrid Engström
ME: Maria Edström
ML: Mari Lagerquist

Läs om våra lärare här »