MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndag

NIVÅ 1-2 (16/3)

17.30-19.15

AM

 

NIVÅ 1

10.00-11.30

IE

 

NIVÅ 2

9-11

IE

 

INTRO

16.00-17.30

IE

DROP IN

18-19.15

Lisa

NIVÅ 1

17.30-19.00

IE

NIVÅ 1

17.45-19.15

ML

NIVÅ 2

17.30-19.30

IE

  

NIVÅ 1-2

16.00-17.30

ME

INTRO

19.30-21.00

AM

NIVÅ 1-2

19.15-21.00

CY

VINYASANA

18.15-19.15

IE (19/2)

INTRO

18.00-19.30

KH

  

NIVÅ 1

18.00-19.30

HSO

NIVÅ 1

19.30-21.00

CY

NIVÅ 2

19.15-21.15

IE

INTRO

19.30-21.15

ML

   

NIVÅ 3

18.00-20.00

IE

  

NIVÅ 1-2

19.30-21.15

IE

    

INTRO: Introduktion

Vi rekommenderar intro kursen för alla som inte tidigare har utövat Iyengar Yoga. Under lektionerna lär du dig grunderna i Iyengar yoga.

Du ökar din kroppsmedvetenhet, uthållighet och styrka.

VINYASANA (flow)

Vi gör asanas (ställningar) i ett flöde och hoppar oftast i mellan de olika positionerna och stannar inte så länge. Passar alla med minst 6 mån Iyengar yogautövande.

Obs! Passar inte om du har skador som tex knäproblem.

NIVÅ 1 Lättare

Samma som Nivå 1 men vi tar det lite lugnare, lite mjukare.

NIVÅ 1-2

För dig som har gått nivå 1 minst 1 år men inte känner dig redo för nivå 2 (ännu).​​

Enkel yoga

Livet varierar och i vissa perioder behöver man ta det lite lugnare, fysiskt och mentalt.

På enkel yogaklasserna är undervisningen i lugnare tempo och med det stöd som behövs. Vi fokuserar på rörlighet, avslappning och återhämtning.​

NIVÅ 1

För dig som har gått intro kursen eller för dig som har haft ett uppehåll med yoga och vill börja lite försiktigt.

Vi lägger stor vikt vid de stående ställningarna och introducerar lätta bakåtböjningar, axelstående och sittande övningar.

Du rekommenderas att gå denna nivå 1-2 år innan nästa nivå.

NIVÅ 2

Du får en djupare och mer omfattande förståelse för ställningarna från nivå 1.
Du få lära dig huvudstående, variationer i axelstående samt fler bakåtböjningar och sittande övningar.
Vi lär oss både stående och sittande vridningar.​

NIVÅ 3

För dig som har gjort Iyengar yoga på nivå 2 i minst 2 år. Vi lägger in mer avancerade ställningar från Junior Intermediate. Du bör kunna stå i Sirsasana (huvudstående) och kunna göra Saravangasana med enkla variationer. Du bör utöva yoga flera gånger i veckan.​​

AM: Alberto Manco
CY: Cher Young
HSO: Helen Stommel Olsson
IE: Ingrid Engström
KH: Katarina Harrysson
ME: Maria Edström
ML: Mari Lagerquist

Läs om våra lärare här »